måndag 24 november 2008


Nu är det jul igen, nu är det jul igen och julen varar fram till PÅSKA!! Men det var inte sant men det var inte sant för... ...det är en hel månad kvar!

Fast man kan inte låta bli att bli sådär barnslig som man var när man var liten.
Finns det en sak jag ogillar med att växa upp är just att bli vuxen.
Jag och Jenny var och fikade på stans myscaffé, och på vägen hem gick vi över torget (vilket inte är så märkligt då caffeét ligger vid torget). Mitt på torget ligger en stor hög med snö, och jag kände två krafter som drog i mig. Den ena ville att jag skulle kasta mig i snöhögen, den andra vill att jag skulle gå förbi. Barnslighet mot Vuxenhet. Tyvärr måste jag säga att Vuxenheten vann.

1 kommentar:

Jenny sa...

Darlingen då. Klart att du hade fått leka i snöhögen om du ville. Jag hindrade dig inte. ;)