måndag 3 november 2008

Jaha ja

Vad gör man efter att ha suttit och läst en dötråkig bok (som jag nu vet fungerar som högeffektivt sömnmedel), och vet att man har en timme kvar innan min skjuts hem går.
En hel timme åt filosoferingar blir det, som om jag inte hade nog med sådana.
Nåja. Denna timme gick åt till kaffedrickande, utan mjölk (bläh!!) då det inte fanns tillgängligt för tillfället. Varför ägnar man, eller jag borde jag säga, så mycket tankar åt vad man borde göra, men som man inte gör? Varför inte bara göra istället? Som idag, när jag satt där och funderade på allt och inget, såg jag några ungar kasta stora isflak på ett solur, ni vet en såndär jordglob gjord av tre metalringar med en pil igenom, och en gubbe (Atlas tror jag) håller upp hela rasket. Soluret höll på att fara i backen, trots att den är fastskruvad i en sten. Istället för att gå ut och säga till ungarna så funderade jag på ett scenario som skulle få mig att framstå som den viktigaste personen i världen, genom att säga till ungarna.
Nåja. Tiden gick och klockan närmade sig 16.00, dags att åka hem..
Inte då, min skjuts fick sitta över lite, då det var för mycket att diskutera under mötet hon var på.
Hungrig som en flock vargar, tänker på nåt gott att äta när jag kommer hem.
Till min besvikelse är ingen hemma!! Jag som är lika duktig på att laga mat som en daggmask är på att bygga skyskrapor bestämmer jag mig för att vänta på min älskling Jenny, genom att sätta på en maskin med disk och en maskin med tvätt. (Duktig jag är va?)
En halvtimme går, jag svälter (nästan i alla fall) och Jenny ringer och talar om att hon fikar med en kompis.
.
.
.
Jag går och fixar en macka!!

Ha det gott!

Inga kommentarer: